We gebruiken cookies om een zo veilig en doeltreffend mogelijke website te creëren voor onze klanten. Door onze website te gebruiken, aanvaardt u ons gebruik van cookies. Lees meer over hoe we cookies gebruiken en hoe u uw instellingen kunt wijzigen.

YANMAR Europe BV

 Yanmar versterkt positie in beroepsvaart

Yanmar Europe heeft een nieuwe elektronisch geregelde common rail-motor op de professionele maritieme markt gebracht, de 6AYEM-GT. De in Japan gebouwde motor levert maximaal 749 kW (1018 pk) bij 2000 toeren en is CCR 2-, IMO 2- en EPA Tier 3-gecertificeerd. Daarmee breidt Yanmar zijn motoren aanbod voor de zee- en binnenvaart verder uit. De motor is ook leverbaar in een al eerder CCR 2- en IMO 2-gecertificeerde mechanische uitvoering (6AYM).

Yanmar 6LY440 diesel outboard enginefoto: 6AYEM
Op de Maritime Industry beurs in Gorinchem is uitgebreide informatie over de verschillende versies te krijgen en toont Yanmar de 6AYM, de mechanische versie van de motor, met een Heavy Duty vermogen van 670 kW (911 pk) bij 1938 toeren. De motoren van Yanmar komen in aanmerking voor Energie Investeringsaftrek (EIA). Dat levert een extra investeringsafterek van 41,5% op.


Direct contact:

'Klanten uit de professionele maritieme sector kunnen altijd direct contact met ons opnemen’, zegt areamanager Hero Bouwman van het Commercial Marine Departement van Yanmar Europe in Almere. ‘Op de beurs of vanuit ons hoofdkantoor kunnen we alle technische informatie en ondersteuning leveren en kijken welke lokale dealer het beste kan helpen bij de inbouw. We richten ons daarbij nadrukkelijker op de binnenvaart dan voorheen. Met onze CCR 2-gecertificeerde scheepsmotoren willen wij in die sector een grotere rol gaan spelen en zijn actief op zoek naar nieuwe klanten. Yanmar heeft haar Europese hoofdkantoor in Almere, dus service en onderdelen zijn gegarandeerd leverbaar. We hebben een eigen serviceafdeling met monteurs.’

Belangrijk verschil tussen de motoren van Yanmar en de motoren van andere leveranciers is volgens Bouwman dat ze volledig voor de scheepvaart zijn ontwikkeld. “Het zijn geen aangepaste industrie- of truckmotoren. Ze worden volgens dezelfde kwalitatief hoge standaarden gebouwd als de medium-speedmotoren van Yanmar.”